FAQ

FAQ Knaagbox

Abonnement

Wat zijn de voorwaarden van het Knaagbox abonnement? Zit ik ergens aan vast?

Bij Knaagbox zit je nergens aan vast. Je kunt je abonnement afsluiten en op elk gewenst moment weer pauzeren of stopzetten door een mailtje te sturen naar knaagboxinfo@gmail.com of een bericht te sturen via de chat of socials. Er is dus geen minimale afnametijd voor het abonnement, je kunt stoppen wanneer je wil. Het liefst stop je het abonnement wel voor de afschrijving van die maand (dus voor de 18e), maar mocht dit wegens omstandigheden niet lukken dan kun je gemakkelijk even overleggen via mail, chat of socials.

    Wanneer vindt de automatische incasso afschrijving per maand plaats?

    De eerste betaling bij het starten van je abonnement is een betaling met een betaalmanier naar keuze (bijvoorbeeld iDeal, creditcard of Paypal), de volgende betalingen van de maanden daarna gaan via automatische incasso. Deze incasso vindt plaats rond de 18e van de maand. De boxen worden vervolgens elke maand rond de 25e

      Hoe lang loopt het Knaagbox abonnement? Hoe kan ik het abonnement stoppen?

      Zo lang jij wil! Het abonnement blijft doorlopen totdat je het zelf pauzeert of stopt. Je kunt het abonnement stoppen of pauzeren door een mailtje te sturen naar knaagboxinfo@gmail.com of een bericht te sturen via de chat of socials.

        Proefpakket

        Wat zit er in het proefpakket?

        Het proefpakket heeft het formaat van een brievenbusdoosje en zit vol met vier verschillende soorten kruiden en wat natuurlijke snoepjes. Elke inhoud van het try-out pakket is uniek, dus het is een willekeurige inhoud met verschillende ruwvoeren en kruiden. Let op: om het proefpakketje voor jou zo goedkoop mogelijk te houden en voor je konijn of cavia zo leuk mogelijk, liggen de kruiden los in het brievenbusdoosje. Let dus op met het openmaken van het pakket, dat het er niet uit valt! Het try-out pakket is bedoeld om jouw diertjes te laten proeven van verschillende soorten knaagboxproducten, om te kijken of ze houden van deze soort natuurlijke snacks.

          Zit ik ergens aan vast als ik een try-out pakket bestel?

          Mocht het pakketje goed bevallen, kun je daarna altijd een losse box kopen of een abonnement afsluiten. In het proefpakket zit een kortingscode waarmee je voordelig een Knaagbox abonnement kunt starten. Uiteraard zit je nergens aan vast, na het proefpakket start niet vanzelf een abonnement maar natuurlijk kun je dit wel (actief) afsluiten wanneer je dit wil. Je hoeft dus geen zorgen te hebben: Het proefpakket is volledig vrijblijvend.

            Hoe lang kunnen mijn konijnen of cavia’s met het proefpakket doen?

            Gemiddeld gezien kun je zo’n 3-4 dagen met het proefpakketje doen met 2 konijnen, en zo’n 4-5 dagen met 2 cavia’s. Knaagboxproducten zijn een aanvullende voeding die je naast de brokken, het hooi en de verse groenten geeft. Je kunt dus er ook voor kiezen om de hoeveelheden wat te verminderen, waardoor je wat langer met het proefpakketje kunt doen.

              Knaagboxproducten

              Vanaf welke leeftijd mogen mijn konijnen of cavia’s de Knaagboxproducten eten?

              Konijnen mogen dit vanaf 12 weken leeftijd. Begin uiteraard met rustig aan op te bouwen in de kruiden en ruwvoeren, zodat hun maagdarmstelsel er rustig aan kan wennen. Over het opbouwen van de kruiden staat ook een stukje geschreven in de folder die in elke Knaagbox wordt meegegeven.

                Is Knaagbox een vervanger van de verse groenten / fruit?

                Nee, Knaagbox is een aanvullende voeding die je je diertjes naast hun brokjes, hooi en verse groenten/fruit geeft. Je geeft het dus als natuurlijk en gezond ‘extraatje’. Konijnen en cavia’s eten dit in de natuur ook veel: bladeren, kruiden, bloemen en planten. Het op zoek gaan naar deze voedselbronnen en het eten ervan wordt fourageren genoemd, dit is een belangrijke bezigheid voor konijnen en knaagdieren in het wild. Knaagbox probeert met de gedroogde producten dit natuurlijke dieet zo veel mogelijk na te bootsen. Het is echter geen volledige vervanger voor de brokjes en het hooi, het is een aanvullende voeding.

                  Verzending

                  Hoe gaat de verzending van Knaagbox? En hoe gaat de verzending van losse producten?

                  Losse producten zoals lijnzaadbrokjes worden binnen 2-3 werkdagen verstuurd. Meestal gaat deze verzending nog sneller, maar gezien ik ook als dierenarts werk kan ik niet altijd meteen naar de post om alles te verzenden. Ik probeer daarom binnen 2-3 werkdagen jullie bestellingen naar de post te brengen!
                  De Knaagboxen zelf (de losse boxen en de abonnementsboxen) worden een keer per maand verzonden rond de 25e van de maand. Je ontvangt dan ook een track&trace code van DHL per e-mail. Je hebt de hele maand om te bestellen, tot de 20e van de maand. De bestellingen die daarna geplaatst worden, zijn voor de Knaagbox van volgende maand. Voorbeeld: de “april box” is te bestellen van 21 maart tot en met 20 april, en wordt verzonden rond 25 april.

                    Mijn pakket zou er al moeten zijn, maar is nog niet gearriveerd. Wat moet ik doen?

                    Neem even contact op met ons via knaagboxinfo@gmail.com of via de chat of socials, we helpen je verder.

                    Kan ik mijn Knaagbox(producten) naar een pakketpunt laten verzenden?

                    Dat kan! Je kunt dit handmatig ingeven bij je bestelling (in het opmerkingenveld) of je verandert na het ontvangen van je track&trace van DHL je ontvangstadres naar een DHL-punt (dit kan gemakkelijk via de app van DHL of online dmv het track&trace nummer).

                    Medische vragen

                    Mijn konijn of cavia heeft een medisch probleem en ik zoek hier advies voor, kan ik daarvoor bij Knaagbox terecht?

                    Als eigenaar van Knaagbox ben ik (Loes) ook werkzaam als dierenarts, dus uiteraard weet ik veel over de medische wereld van konijnen en cavia’s. Hoe graag ik je ook wil helpen met medische vragen, durf (en mag) ik dit via mail/chat/socials/bellen niet doen, omdat ik jouw diertje zelf niet heb kunnen onderzoeken. De kans op een verkeerde diagnose, zonder dat ik het diertje heb onderzocht, is dan aanwezig en dat wil ik uiteraard niet op mijn geweten hebben. Het is dus niet zo dat ik je niet wil helpen, maar ik wil (en mag) geen advies geven zonder een gedegen onderzoek. Mocht je toch graag medisch advies willen over een probleem bij je konijn of cavia, ben je natuurlijk altijd vrij om op consultatie te komen bij Dierenartsenpraktijk Ell zodat ik je diertje helemaal kan onderzoeken! Of bezoek natuurlijk je eigen dierenarts bij de verdenking van een medisch probleem. Heb je voedingsgerelateerde vragen omtrend een medisch probleem (“hoe kan ik een bepaald medisch probleem bij mijn diertje ondersteunen door middel van voeding”), kan ik daarmee uiteraard altijd helpen! Stuur je vraag dan gerust naar knaagboxinfo@gmail.com of via de chat of socials.

                    Bestellen en betalen

                    Welke betaalmethodes zijn er?

                    Je kunt bij Knaagbox betalen door middel van iDeal, Apple Pay, Google Pay of creditcard. Je doorlopende abonnement wordt afgeschreven door middel van automatische incasso.

                    Kan ik een product retour sturen?

                    Jammer dat het product niet bevalt! Als er iets mis is met de ontvangen producten of je bent niet tevreden met het aangekochte product, mag je uiteraard de producten retour sturen. De kosten van het product krijg je dan teruggestort. De kosten voor de retourzending zijn voor de koper. Voordat je een product retour stuurt, neem dan eerst even contact op via knaagboxinfo@gmail.com zodat we op de hoogte zijn van je retour. We helpen je per mail graag verder!